Θέμα: «Ακόμη πιο πίσω η παραλαβή των περιφερειακών αεροδρομίων»
Προχθές η «Fraport Greece» ανακοίνωσε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 620 εκατ. ευρώ. Η ενέργεια αυτή θα ήταν ήσσονος σημασίας αν δεν συνδεόταν άμεσα με την ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την εταιρεία. Κι ενώ θα περίμενε κανείς, η «Fraport»να προχωρήσει στην ανακοίνωση της ημερομηνίας που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, φαίνεται πως νέο εμπόδιο εμφανίστηκε στην όλη διαδικασία.
Αυτή τη φορά το εμπόδιο είναι η διαφωνία της εταιρείας και του Υπουργείου Υγείας για το ποιος θα πληρώσει το κόστος κάλυψης των αεροδρομίων από το ΕΚΑΒ. Το Υπουργείο Υγείας υποστηρίζει πως το κόστος πρέπει να το καλύψει η εταιρεία και η εταιρεία υποστηρίζει ότι το κόστος αυτό πρέπει να καλυφθεί από το ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με ορισμένες δημοσιογραφικές πηγές, το ζήτημα αυτό ενδεχομένως θα μεταθέσει την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων από τις 15 Μαρτίου που είχε προσδιοριστεί μετά από δυο άλλες αναβολές που προηγήθηκαν, στις 30 του ίδιου μήνα. Ωστόσο στην πραγματικότητα, όλοι καταλαβαίνουν πως το πλαίσιο συνεργασίας του ΕΚΑΒ με τη «Fraport» είναι ένα ζήτημα ήσσονος σημασίας και μπορεί να λυθεί πολύ εύκολα.
Αυτό που όλοι αντιλαμβάνονται είναι πως πιθανότατα για λόγους οικονομικούς, η εταιρεία δεν είναι ακόμη έτοιμη να αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, με συνέπεια κάθε λίγο να εμφανίζεται και ένα υποτιθέμενο σημαντικό ζήτημα που καθυστερεί την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Εκεί βασίζονται και οι εκτιμήσεις που θέλουν την ανάληψη των αεροδρομίων να μετατίθεται τελικά μετά τη φετινή τουριστική σεζόν, τον ερχόμενο Οκτώβριο δηλαδή.
Κρίσιμο ζήτημα που δεν αναφέρεται σε κανένα ρεπορτάζ των προηγούμενων ημερών, είναι ότι η «Fraport», μέχρι τώρα, δεν έχει προχωρήσει στην ανακοίνωση των επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει στα αεροδρόμια που θα διαχειρίζεται. Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης που θα είναι και η έδρα της εταιρείας.
Οι τελευταίες ανακοινώσεις για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έγιναν το περασμένο Σεπτέμβριο. Για τα υπόλοιπα αεροδρόμια, όπως αυτά της Μυτιλήνης και της Σάμου, δεν υπάρχει καμία απολύτως ανακοίνωση. Μάλιστα οι φορείς των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία επαφή με τους εκπροσώπους της εταιρείας εδώ και μήνες.
Η αύξηση κεφαλαίου
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εταιρείας, η «Fraport Greece» ανακοίνωσε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) του Υπουργείου Οικονομίας, την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, κατά 620 εκατ. ευρώ. Μετά την εν λόγω αύξηση, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας θα ανέρχεται στα 650 εκατ. ευρώ. Όλοι οι σχετικοί φόροι έχουν ήδη καταβληθεί στο Δημόσιο.
Παράλληλα, η «Fraport» κατέθεσε στο ΤΑΙΠΕΔ τις συμβάσεις χρηματοδότησης που σύναψε με τις τράπεζες, προκειμένου αυτές να ελεγχθούν και να εγκριθούν από το ελληνικό Δημόσιο, όπως ακριβώς προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Όλες οι παραπάνω ενέργειες είναι εντελώς γραφειοκρατικές και δεν υπήρχε κανένας λόγος να ανακοινώνονται ως είδηση, αν δεν υπήρχε καθυστέρηση στην παραλαβή των αεροδρομίων.
Διασφαλισμένο το τίμημα
Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, η εταιρεία αναφέρει ότι είναι διασφαλισμένη η καταβολή προς το ελληνικό Δημόσιο, με την παράδοση των αεροδρομίων, του εφάπαξ τιμήματος της παραχώρησης (1,234 δις ευρώ) και η χρηματοδότηση των επενδύσεων, που θα πραγματοποιήσει η «Fraport Greece» μέχρι το 2020 σε αερολιμενικές υποδομές και στην ανάπτυξη των αεροδρομίων (πάνω από 330 εκατ. ευρώ). Η αναφορά αυτή είναι σαφές ότι απαντά στα όσα υποστηρίζουν όσοι πιστεύουν ότι η εταιρεία δεν έχει τα αναγκαία κεφάλαια για να υλοποιήσει την σύμβαση.
Η «Fraport Greece», ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων, έχει πραγματοποιήσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων.
Η εταιρεία αναφέρει πως έχει προχωρήσει ακόμη στις απαραίτητες προσλήψεις του προσωπικού που θα στελεχώσει τα αεροδρόμια και στην εκπαίδευσή του, αλλά και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών των αεροδρομίων.
Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για την επιλογή των εταιρειών φύλαξης, συντήρησης και καθαρισμού των αεροδρομίων, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των εμπορικών παραχωρήσεων και μισθώσεων έχει ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί. Πρόσφατα υπογράφηκε η σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας στα 14 αεροδρόμια από το Πυροσβεστικό Σώμα. Ανάλογες συμβάσεις έχουν υπογραφεί με το Λιμενικό Σώμα αλλά και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.υς δήμους!
Πηγή:http://www.emprosnet.gr