Θέμα: «Υγειονομική κάλυψη από το ΕΚΑΒ στα 14 αεροδρόμια της Fraport»
Πως θα γίνει η υγειονομική κάλυψη από το ΕΚΑΒ στα 14 αεροδρόμια της Fraport; Προβλήματα με την υλοποίηση της σύμβασης!
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας πρέπει να δώσει άμεση λύση για να ανταποκριθεί το ΕΚΑΒ στην υγειονομική κάλυψη των 14 αεροδρομίων!
Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην εταιρεία Fraport, το ΕΚΑΒ, δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο είναι υποχρεωμένο να παρέχει εικοσιτετράωρη κάλυψη των αεροδρομίων με ασθενοφόρα και διασώστες έναντι αποζημίωσης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα που ακολουθεί, το ΕΚΑΒ ζητά από την Fraport πολύ υψηλό μίσθωμα για την παροχή των υπηρεσιών αυτών, επικαλούμενο τις γενικότερες ελλείψεις, την υποστελέχωσή του κυρίως στα νησιά, και γενικά την δραματική κατάσταση του στόλου του.
Σε περίπτωση που το ΕΚΑΒ δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στην υγειονομική 24ωρη κάλυψη των αεροδρομίων το υπουργείο Υγείας θα πρέπει να καλύψει την συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου απέναντι στη Frapport με άλλο τρόπο.
Θυμίζουμε ότι πριν λίγους μήνες ψηφίστηκε με τον Ν. 4430, Άρθρο 61 (Ιδιωτικοποίηση ΕΚΑΒ) παρά τις δυναμικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, η δυνατότητα από το ΕΚΑΒ σύμβασης συμβάσεων με αεροπορικές ή άλλες εταιρείες μεταφορών για μίσθωση μέσων (αεροπλάνα, ελικόπτερα, ασθενοφόρα οχήματα) ύστερα από έγκριση του Υπουργού Υγείας, στην περίπτωση που τα δικά του μέσα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του!!
Θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη κάλυψης από το ΕΚΑΒ όλων των αεροδρομίων.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας πρέπει να δώσει άμεση λύση.
Δεν θα πρέπει με κανένα τρόπο να αφήσουμε τα ιδιωτικά συμφέροντα να μπούνε από το «παράθυρο» στην επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα.
Για να γίνει όμως αυτό είναι απαραίτητη η άμεση ενίσχυση του ΕΚΑΒ τόσο με εξειδικευμένο προσωπικό με σταθερές και μόνιμες σχέσεις εργασίας όσο και με υλικοτεχνική υποδομή.
Ποια είναι τα 14 αεροδρόμια:
Τα 14 αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Δειτε το σχετικό δημοσίευμα:
Φλαμπουράρης σε Fraport :
Ζητήστε από τον Πολάκη να σας κάνει σκόντο !
Του Γιώργου Φιντικάκη
Έτσι προσελκύουμε εμείς ξένους επενδυτές!
Η ιστορία εκτυλίχθηκε την Πέμπτη στο Μέγαρο Μαξίμου, όταν αντιπροσωπεία της Fraport επισκέφτηκε τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη, και είναι ενδεικτική για το πως αντιμετωπίζει η χώρα τις επενδύσεις.
Τι γύρευαν λοιπόν οι Γερμανοί από τον Αλέκο Φλαμπουράρη;
Την βοήθειά του, για να κλείσουν τις πολλές μικρές εκκρεμότητες με τα δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια, προκειμένου να μπορέσουν να τα παραλάβουν μέσα στον Μάρτιο, ημερομηνία που είχε αρχικά προσδιορισθεί για τον Ιανουάριο, μετά για τον Φεβρουάριο και πάει λέγοντας.
Και όπως συμβαίνει πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις τα “μικρά τεχνικά” θέματα αποδεικνύονται τελικά “μεγαλύτερα”.
Στο δια ταύτα λοιπόν, απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες του liberal.gr, αναφέρουν ότι η αιτία της επίσκεψης των Γερμανών αφορούσε την συμβατική υποχρέωση του Δημοσίου απέναντι στην Fraport να εξασφαλίσει εικοσιτετράωρη κάλυψη των αεροδρομίων με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.
Δηλαδή στελέχωση με διασώστες και οχήματα που όμως ακόμη δεν έχει γίνει.
Σύμφωνα μάλιστα με τον διαγωνισμό, ο παραχωρησιούχος, δηλαδή το σχήμα Fraport-Slentel οφείλει να καταβάλει αποζημίωση στο ΕΚΑΒ για την παροχή της υπηρεσίας κάλυψης των δεκατεσσάρων αεροδρομίων με ασθενοφόρα.
Αποζημίωση όμως που δεν καθορίζονταν από πριν ρητά και με σαφήνεια μέσα στους όρους του διαγωνισμού, παρά εναπόκειτο στο Δημόσιο και τον επενδυτή να την συμφωνήσουν.
Έλα όμως που το ΕΚΑΒ ζητά από την Fraport πολύ υψηλό μίσθωμα για την παροχή των υπηρεσιών αυτών, επικαλούμενο τις γενικότερες ελλείψεις, την υποστελέχωσή του κυρίως στα νησιά, και γενικά την δραματική κατάσταση του στόλου του.
Οι Γερμανοί λοιπόν έθεσαν το θέμα στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη, ο οποίος και τους περιέγραψε με τα μελανώτερα χρώματα τις ελλείψεις σε ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ πανελλαδικά, επίσης κοστολογώντας τους τις υπηρεσίες ακριβά.
Εκείνοι γκρίνιαξαν, διαμαρτυρήθηκαν ότι το ποσό είναι εξωπραγματικό, και κάπως έτσι κατέληξαν την Πέμπτη στο Μαξίμου και στον Α.Φλαμπουράρη.
Πείτε του να σας κάνει σκόντο!
Και κάπου εδώ αρχίζει το ωραιότερο κομμάτι της ιστορίας.
Άνθρωπος που γνωρίζει τι ειπώθηκε στη συνάντηση, μεταφέρει ότι ο Φλαμπουράρης αφού πρώτα άκουσε προσεκτικά τους Γερμανούς, τους παρότρυνε να βάλουν νερό στο κρασί τους, και είτε να πληρώσουν όσα τους ζητάει το ΕΚΑΒ και ο Π. Πολάκης, είτε να ζητήσουν από το υπουργείο Υγείας να τους γίνει κάποιο σκόντο !
Σωστά ακούσατε. Τους πρότεινε να ζητήσουν σκόντο.
Έχει σημασία να γίνει κατανοητό ότι μιλάμε για την μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση, με εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ. ευρώ, που έχει κάνει ποτέ η ελληνική πολιτεία.
Η οποία όμως όχι μόνο δεν διαθέτει ικανό αριθμό από ασθενοφόρα και διασώστες για να στελεχώσει τα αεροδρόμια που η ίδια θέλει να παραχωρήσει (σσ: άραγε τόσο χρόνια δούλευαν δίχως παρουσία του ΕΚΑΒ;), αλλά και ένας υπουργός προτείνει στον ξένο επενδυτή να ζητήσει από άλλον υπουργό να του κάνει καλύτερη τιμή !
Το θέμα φυσικά δεν είναι το κόστος, αλλά ο ερασιτεχνισμός που αποπνέουν ιστορίες σαν αυτήν.